facebook tracking

Att arbeta på hubbr i Karlstad

Klockan slår gryning över kontoret i Karlstad där Per från IT precis låst upp dörren och tagit sin första kopp kaffe för dagen. En efter en ansluter både säljare och övrig stab. Arbetsdagen kan börja.


Sedan 2003 har hubbr arbetat med telefonförsäljning i Karlstad. Verksamhetens utformning och storlek har varierat under åren men har nu landat i en stabil grupp med varierad bakgrund. Säljtruppen består av killar och tjejer i olika åldrar där det skiljer 44 år mellan den äldsta och den yngsta personen.

Säljarna arbetar i tre skift. Klockan åtta börjar de säljare som säljer mot företag. Just nu representerar de ett av nordens största flygbolag, en leverantör av kontorsmaterial och en välkänd fotobyrå. Efter en timme kommer konsumentsäljarna, de som bland annat ägnar dagarna åt att sälja prenumerationer på välkända tidningar, värvar medlemmar åt stora ideella organisationer, erbjuder snabba bredbandslösningar och erbjuder lägre elpriser mot privatpersoner.

I Karlstad finns ett tjugotal olika projekt med olika karaktärer – detta för att vi ska kunna ge säljarna chans att lyckas inom det område där de presterar bäst. hubbr arbetar bara med välkända varumärken och oavsett vilket projekt en säljare arbetar med är det något som hen kan stå för. När klockan slår 17 går företagssäljarna hem och in kommer vår unga, pigga grupp med gymnasieelever som säljer tidningar på kvällstid.

När säljarna kommer på morgonen hålls alltid ett uppstartsmöte där alla hälsas välkomna till en ny arbetsdag, ny information delges och resultat från föregående dag presenteras. Arbetsdagen är uppdelad i fem olika säljpass med fasta tider för rast och lunch. Efter varje paus hålls ett nytt uppstartsmöte för att säljarna hela tiden skall vara uppdaterade med den senaste informationen och dagens resultat. Löpande under dagen hålls utbildningar och coaching för att säljarna ska ha rätt förutsättningar för att kunna presentera så bra som möjligt. Coachningen sker både individuellt och i grupp genom samtal, återkoppling och ljudfilslyssning. Fokus är att hitta varje säljares styrka och lyfta det snarare än att titta på det som går mindre bra.

Alla säljare i Karlstad sitter tillsammans vilket bidrar till en varm arbetsmiljö och en härlig stämning. Detta har lett till att den genomsnittliga anställningstiden i Karlstad är cirka två år, vilket är högt för branschen. Den säljare som arbetat längst var med och bar in möblerna 2003. Det är ett gott betyg. I Karlstad finns en platschef, två teamchefer och fem coacher som tillsammans arbetar för att bibehålla både en god stämning och ett gott resultat. Utöver dessa finns även representanter från HR, IT och Backoffice.

Under senaste året har kontoret växt från cirka 20 säljare till drygt 70. Kontoret är välmående och levererar lönsamma resultat. Det finns dock plats för fler. Om du är intresserad av att veta mer om kontoret eller söker efter jobb är du välkommen att connecta med oss!

Varmt välkommen till vårt gäng!



Jobbar du redan på hubbr?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@hubbr.se
Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor