facebook tracking

Hur är det att jobba på Svarsservice?

Inom vårt affärsområde hubbr contact arbetar vi främst med att bygga säljorganisationer och hjälpa företag att nå ut till sina kunder. Men hubbr contact arbetar inte bara med försäljning utan med all typ av kommunikation. Våran Svarsservice som sitter i Alvik Strand erbjuder passning och kundtjänst åt våra kunder - och i vår svarsservice jobbar Otto Nilsson.


Namn och ålder: Otto Nilsson 23 år

Arbetar som: telefonist i Svarsservice

På fritiden: Skriver jag filmmusik och umgås med vänner

Första jobb: Säljare på Makalös AB


Hur kommer det sig att du jobbar på hubbr?

Två kompisar rekommenderade jobbet som säljare till mig år 2012. Jag blev kallad på intervju en fredag och började jobba på måndagen veckan efter. Jag minns att jag tyckte det var skön stämning och sammanhållning och att alla ville hjälp till och lära mig hur saker och ting skulle göras på bästa sätt. Det var kul att komma till jobbet.


Hur har din karriärväg sett ut?

Jag började som säljare och har sålt allt från lotter till el till medlemskap i olika ideella föreningar. Det har varit både roligt och påfrestande på samma gång. I slutet av maj 2016 så slutade Magnus i Svarsservice och då fick jag frågan om att hoppa in där och på den vägen är det.


Vad gör en Svarsservice?

Vårt arbete är att svara i telefon åt våra kunder - företag som kanske inte själva har en växel. Vi kopplar sedan vidare samtalen till rätt person och sållar bort säljare. Ibland ringer kunder bara för att fråga något och få lite information och då ska vi kunna svara åt det företag som dom ringer.


Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

Själva upplägget skiljer sig inte så mycket från dag till dag. Jag kommer in 7.50 och loggar in på alla system. Jag och Nicklas påbörjar vårt arbete 8.00 och vid klockan 9.00 blir vi tre stycken då Felix kommer in på kontoret. Fram till lunch brukar det komma in en ström av samtal och om någon är sjuk kan det bli väldigt mycket. Vid 12 går vi på lunch en timme och sedan svarar vi på samtal fram till klockan 17.00.


Vad är det roligaste med ditt jobb?

I de allra flesta fallen så känner jag att jag verkligen kan hjälpa de som ringer in. Jag har all nödvändig information som jag behöver för att hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt och det känns väldigt bra!


Jobbar du redan på hubbr?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@hubbr.se
Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor